وي اضافه کرد: به طور مثال در بخش حمل و نقل شهري و برون شهري بسته حمايتي خاصي تدوين شده که حتي برخي نارسايي هاي موجود را نيز برطرف مي کند. فرزين تصريح کرد: در اين بسته، آثار افزايش قيمت حامل هاي انرژي بر قيمت حمل بار و جا به جايي مسافر به دقت محاسبه شده وسياست هاي متناسبي درجهت کاهش قيمت در نظر گرفته شده که حتي اجراي اين سايست ها، ناکارآيي سيستم سنتي فعلي را هم بر طرف خواهد کرد. وي با اشاره به عزم دولت براي اجراي سياست هاي غيرقيمتي در کنار سياست هاي قيمتي،تاکيد کرد: اصلاح الگوي مصرف تنها با اجراي هم زمان هر دو روش ميسر است.
معاون وزير اقتصاد اضافه کرد: اين بسته هاي حمايتي در بخش هاي مختلف ديگر از جمله صنعت،بازرگاني و کشاورزي نيز در سه مقطع بلند مدت،ميان مدت و کوتاه مدت طراحي شده است.
بر اساس اين گزارش سخنگوي کارگروه طرح تحول اقتصادي با انتقاد از جوسازي برخي رسانه ها در خصوص طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار،گفت: آنچه را که اين رسانه ها به عنوان خطاي 30 درصدي نتايج اين طرح بزرگ نمايي مي کنند مربوط به اطلاعات اوليه است، حال آنکه خطاي اين اطلاعات پس از راستي آزمايي ها و مقايسه با آمار ساير پايگاه ها به حد بسيار قابل قبولي رسيده است. فرزين تصريح کرد: اقشار مختلف در اين طرح براساس پنج شاخص خودرو، ملک، ميزان تحصيلات سرپرست خانوار، تعداد افراد شاغل در خانواده و ميزان تسهيلات دريافتي از نظام بانکي در سه سطح خوشه بندي شده اند.
100
انتهای پیام/